Welcome to Medications.com

I LOWERED MY CHOLESTEROL BY NOT DRINKING COFFE AND NO FAT IN DIET...

Posted at 12:23 AM on Jan 19, 2005 by barbara.kimble, #7353
I LOWERED MY CHOLESTEROL BY NOT DRINKING COFFE AND NO FAT IN DIET. Healthy Heart Reports Coffee Raises Homocysteine And Cholesterol A study from Denmark shows that drinking four or more cups of filtered caffeinated coffee per day raises blood levels of both cholesterol and homocysteine, and that stopping drinking coffee lowers both of these values. Having high blood levels of either homocysteine or cholesterol increases your chances for getting a heart attack. Many studies show that coffee raises cholesterol in Europeans, but not in Americans. This was explained by the fact that Europeans drink unfiltered coffee, while Americans drink it filtered, and filtering removes a component of coffee that raises cholesterol. Now, this study shows that drinking four or more cups of even filtered coffee raises cholesterol, showing that the filter does not remove all of whatever chemical raises cholesterol. If scientist can agree on these studies, the recommendation is for you to drink only filtered coffee and then not more than three cups a day. Abstention from filtered coffee reduces the concentrations of plasma homocysteine and serum cholesterol - a randomized controlled trial. American Journal of Clinical Nutrition, 2001, Vol 74, Iss 3, pp 302-307, B Christensen, A Mosdol, L Retterstol, S Landaas, DS Thelle. Christensen B, Univ Oslo, Ulleval Hosp, Dept Med Genet, N-0407 Oslo, NORWAY
REPLY TO THIS POSTING | Private Message me | Add as friend | Flag as inappropriate

Make a reply to this posting:

Type your reply to this side effect post:


Medical advice disclaimer
© 2002-2007, Skylabs Inc.  |  About Us  |  Disclaimer/Terms of Use  |  Advertise  |  Contact Us  |  Site Map  |  Developed by: W3matter.com | Sleep Apnea